Pracovat část pracovního týdne na dálku se stále častěji stává pro uchazeče rozhodujícím faktorem. Nalodit zaměstnance do částečně remote prostředí však není žádný med a vyžaduje trochu jiný onboarding...

Standardní proces onboardingu předpokládá, že nový zaměstnanec bude fyzicky přítomen u většiny klíčových okamžiků. Tradičně dobrý onboarding kombinuje digitální komunikaci s osobními kontaktními body, aby vytvořil bezproblémový zážitek, který novému zaměstnanci pomůže se snadno začlenit a nalodit na palubu.

V závislosti na tom, jaký model zvolíte, znamená hybridní práce alespoň v určité míře onboarding nových zaměstnanců na dálku. Naštěstí to neznamená, že musíme znovu vynalézat kolo. 🤗

V hybridním pracovním prostředí je pro úspěch adaptačního procesu důležitý digitální systém - bez něj bude váš tým HR až po uši v e-mailech a telefonátech od nových zaměstnanců, kteří se snaží zorientovat v novém pracovním prostředí. 🤯


Osvědčené postupy pro onboarding hybridních zaměstnanců

1. Podpora duševního zdraví 😇

Ačkoli výzkumy ukázaly, že hybridní pracovní modely mohou zlepšit duševní zdraví zaměstnanců, existují také důkazy o tom, že bez správné podpory může mít nástup do nové práce na dálku negativní dopad na duševní rozpoložení zaměstnance.

Osvětlení dobrých zdrojů podpory a rozhovor o duševním zdraví je skvělým způsobem, jak podpořit nejnovějšího zaměstnance a zajistit, aby měl nástroje, které potřebuje k tomu, aby mohl sám řešit problémy nebo se obrátit o pomoc, pokud ji potřebuje.

2. Buďte strategičtí, pokud jde o čas strávený v kanceláři

Když sestavujete plán nástupu nového hybridního zaměstnance, přemýšlejte o tom, kdy je nejcennější mít ho v kanceláři. Vzdělávání, zpětná vazba a zkoumání rolí lze snadno provádět z pohodlí domova, zatímco schůzky u kávy, prezentace a uvítací oslavy jsou mnohem zábavnější v reálném prostředí.

3. Zjistěte pracovní preference včas před nástupem 👩‍💻

Pošlete zaměstnanci už před nástupem krátký dotazník, abyste zjistili jeho preference v oblasti hybridní práce, a podělte se s ním formou online firemní příručky o zásady vaší organizace týkající se hybridní práce, abyste zajistili, že se očekávání obou stran potkají.

4. Pravidelně sbírejte zpětnou vazbu 🙋

Nástup do nové firmy je velký kariérní krok, a proto je důležité se pravidelně ozývat a zjišťovat, jak se zaměstnanec cítí. Pravidelný sběr zpětné vazby umožní novým zaměstnancům hodnotit své zkušenosti a emoční pohodu, a je skvělým způsobem, jak si ověřit, že poskytujete správnou podporu.

5. Mějte vše přehledně v cloudu 🤖

Když jste v kanceláři, je snadné obrátit se pro odpovědi na kolegu. Ať už hledáte kontaktní údaje nebo odpověď na nějakou otázku, pomoc je vždy po ruce. Noví zaměstnanci, kteří se zabydlují na dálku, ale mohou bariéry v přístupu k informacím velmi negativně ovlivnit celý proces adaptace do firmy.

Abyste s tím mohli bojovat, je důležité centralizovat potřebné firemní zdroje, návody a pracovní postupy přehledně na jednom místě, a takovou platformou může být právě Onboardio. 🪄


Proč Onboardio?


  • Zaměstnanci získají přístup ke všemu,
    co potřebují ke své práci. 
  • Automatizace za vás vyřeší většinu administrativy. 🤖
  • Ušetříte čas se zodpovídáním opakujících se dotazů typu
    "kde najdu pravidla pro čerpání benefitů" ✍️

Už žádné pády přes palubu!

Onboarding v hybridním prostředí vyžaduje zefektivnění komunikace, jasné řízení očekávání a správně nastavené procesy a odpovídající digitální infrastrukturu.

V Onboardiu si můžete remote onboarding velmi jednoduše nastavit. Všechny dokumenty, procesy na jedno místo, které můžete zpřístupnit už před nástupem! Navíc zde budete moci sbírat průběžně zpětnou vazbu a celý adaptační proces ještě vylepšovat.

Domluvte si představení s někým z našeho týmu a my vám ukážeme, jak na to!

Začít na 30 dní ZDARMA