TOP 3 výzvy českých HR při onboardingu. Vnímáte to stejně?
Chybějící mezilidský kontakt, komunikační vakuum a klesající sounáležitost týmů. Již tak náročná práce v HR je v době covidové ještě složitější, nový rok je však příležitostí ke změně! Přečtěte si 3 jednoduché tipy z konference Happiness@Work.
Na listopadové konferenci jsme uspořádali workshop na téma “Onboarding nejen v době covidové”. Chtěli jsme zjistit, kde v náborovém a onboarding procesu tráví HR nejvíce času zbytečně. V rámci diskusní platformy mohli účastníci a účastnice navzájem sdílet svou dobrou praxi při řešení HR výzev. Na co jsme přišli?
TOP 3 výzvy českých HR:
1. Chybí mezilidský kontakt 👩
Setkání přes video je lepší než nic. Často je však velmi strohé a neosobní. Člověk je přitom tvor společenský a kontakt přes monitor je pouze chabou náhražkou osobních setkání - zvlášť, když pracujeme z domu či v rozdělených týmech dlouhodobě.
⚓ Dobrá praxe českých HR:
Pravidelné každotýdenní “off-topic” videohovory s cílem jen tak poklábosit.
Tabu? Pracovní témata!
2. Komunikační vakuum před nástupem 💥
Výzva aktuální nejen v době covidové. Uchazeč podepsal smlouvu... Nastoupí? Nepřijme v mezidobí jinou pracovní nabídku? Nebylo by to poprvé..., že? Jak a čím vyplnit komunikační ticho, které bývá velkou slabinou období tzv. preboardingu?
⚓ Dobrá praxe českých HR:
Ukázat firemní prostory, komunikovat firemní kulturu a procesy a předat checklist prvních úkolů. Jde to i online!
3. Mizí sounáležitost týmů ✋
Při práci na dálku, v A/B týmech se z kolegů stávají spíše dílčí dodavatelé řešení a celková týmová sounáležitost je ohrožena. Tím spíše u nováčků, kteří se ještě ani nestihli ve firmě zabydlet.
⚓ Dobrá praxe českých HR:
Komunikovat a adaptovat firemní hodnoty i na online režim práce. Nezapomínat na osobité přivítání nováčků ve firmě i na dálku. Třeba společným videocallem či hromadnou zprávou.
Neefektivní hiring a onboarding? Onboardio!
Také my v Onboardio pomáháme řešit výzvy českých HR v malých, středních i velkých firmách.
Srdcem naší aplikace je časová osa, která pomůže získat přehled nad celým procesem náboru a všemi uchazeči. Vybraným kandidátům lze na 1 klik hromadně rozeslat zamítnutí nebo pozvánku na pohovor. Snadno si u nás také můžete vytvořit vlastní kariérní stránky nebo onboarding stránky, které pomáhají s naloděním talentů do firmy.
Pohledem uchazeče je Onboardio jedno místo, přes které komunikuje s firmou před, během a po nástupu do zaměstnání. V Onboardio najde checklist úkolů, které má splnit, seznámí se s týmem, do firmy jej prostřednictvím videa může přivítat i přímo CEO. Výsledkem je méně stresu spojeného s prvními dny v novém zaměstnání a příjemnější nalodění nového talentu do firmy.
Konečně i na konferenci padla zmínka o tom, jak je nalodění zaměstnanců a komunikace firemní kultury zásadní. Jak řekl Tim Vanherck, jenž odpovídá za oblast HR v Johnson & Johnson, právě v současné době je extra důležité, aby byli zaměstnanci naladěni na stejnou vlnu. Zmínil přitom Roberta Wood Johnsona, jednoho z bratrů, kteří společnost založili. Ten sepsal průvodce firemními hodnotami už v roce 1943. Měl totiž obavy, aby společnost i po vstupu na burzu a plánované expanzi stále vyznávala hodnoty jako v začátcích.
V aplikaci Onboardio můžete firemní kulturu snadno komunikovat, trávit méně času zbytečnou administrativou, více se věnovat svým lidem a s lehkostí vyplňovat komunikační vakuum před i po nástupu do nového zaměstnání, a to i v době covidové.