Chybějící mezilidský kontakt, komunikační vakuum a klesající sounáležitost týmů. Již tak náročná práce v HR je v době covidové ještě složitější, nový rok je však příležitostí ke změně! Přečtěte si 3 jednoduché tipy z konference Happiness@Work.

Na listopadové konferenci jsme uspořádali workshop na téma “Onboarding nejen v době covidové”. Chtěli jsme zjistit, kde v náborovém a onboarding procesu tráví HR nejvíce času zbytečně. V rámci diskusní platformy mohli účastníci a účastnice navzájem sdílet svou dobrou praxi při řešení HR výzev. Na co jsme přišli?

TOP 3 výzvy českých HR:

1. Chybí mezilidský kontakt 👩

Setkání přes video je lepší než nic. Často je však velmi strohé a neosobní. Člověk je přitom tvor společenský a kontakt přes monitor je pouze chabou náhražkou osobních setkání - zvlášť, když pracujeme z domu či v rozdělených týmech dlouhodobě.

Dobrá praxe českých HR: Pravidelné každotýdenní “off-topic” videohovory s cílem jen tak poklábosit. Tabu? Pracovní témata!


2. Komunikační vakuum před nástupem 💥

Výzva aktuální nejen v době covidové. Uchazeč podepsal smlouvu... Nastoupí? Nepřijme v mezidobí jinou pracovní nabídku? Nebylo by to poprvé..., že? Jak a čím vyplnit komunikační ticho, které bývá velkou slabinou období tzv. preboardingu?

Dobrá praxe českých HR: Ukázat firemní prostory, komunikovat firemní kulturu a procesy a předat checklist prvních úkolů. Jde to i online!


3. Mizí sounáležitost týmů

Při práci na dálku, v A/B týmech se z kolegů stávají spíše dílčí dodavatelé řešení a celková týmová sounáležitost je ohrožena. Tím spíše u nováčků, kteří se ještě ani nestihli ve firmě zabydlet.

Dobrá praxe českých HR: Komunikovat a adaptovat firemní hodnoty i na online režim práce. Nezapomínat na osobité přivítání nováčků ve firmě i na dálku. Třeba společným videocallem či hromadnou zprávou.


Neefektivní hiring a onboarding? Onboardio!

Také my v Onboardio pomáháme řešit výzvy českých HR v malých, středních i velkých firmách.

Srdcem naší aplikace je časová osa, která pomůže získat přehled nad celým procesem náboru a všemi uchazeči. Vybraným kandidátům lze na 1 klik hromadně rozeslat zamítnutí nebo pozvánku na pohovor. Snadno si u nás také můžete vytvořit vlastní kariérní stránky nebo onboarding stránky, které pomáhají s naloděním talentů do firmy.

Pohledem uchazeče je Onboardio jedno místo, přes které komunikuje s firmou před, během a po nástupu do zaměstnání. V Onboardio najde checklist úkolů, které má splnit, seznámí se s týmem, do firmy jej prostřednictvím videa může přivítat i přímo CEO. Výsledkem je méně stresu spojeného s prvními dny v novém zaměstnání a příjemnější nalodění nového talentu do firmy.



Konečně i na konferenci padla zmínka o tom, jak je nalodění zaměstnanců a komunikace firemní kultury zásadní. Jak řekl Tim Vanherck, jenž odpovídá za oblast HR v Johnson & Johnson, právě v současné době je extra důležité, aby byli zaměstnanci naladěni na stejnou vlnu. Zmínil přitom Roberta Wood Johnsona, jednoho z bratrů, kteří společnost založili. Ten sepsal průvodce firemními hodnotami už v roce 1943. Měl totiž obavy, aby společnost i po vstupu na burzu a plánované expanzi stále vyznávala hodnoty jako v začátcích.

V aplikaci Onboardio můžete firemní kulturu snadno komunikovat, trávit méně času zbytečnou administrativou, více se věnovat svým lidem a s lehkostí vyplňovat komunikační vakuum před i po nástupu do nového zaměstnání, a to i v době covidové.